Aktuální dostupnost Trailů

2022

Navštívit Rychlebské stezky alespoň jednou za rok bereme jako naši povinnost. Nejen proto, že se nám toto místo naprosto nenávratně zarylo do našich srdcí, ale hlavně proto, že lepší trailcentrum u nás nenajdete! Historie, vývoj a komplexnost toho místa nemá v naší republice obdoby. Vše je zde funkční, nic není děláno na půl plynu a vše je zde připraveno pro váš, co nejpohodovější, zážitek.
Funkční půjčovna, infocentrum, výčep, jídlo, zázemí, posezení, kemp, skilcentrum, to vše je zde vyladěno do maxima. Pokaždé když zde dojedeme, mám pocit, že jsem se ocitli na úplně jiné planetě. A to jsme se pořád nedostali ani na metr trailu, které by si tady zasloužili odstavec sám pro sebe. Pokud jedete s rodinou a menšími dětmi jako my, opravdu by na víkend stačilo zůstat na základně a užívat si zdejší pohodu, popřípadě se jít okoupat do nedalekého lomu.
Základní páteř trailů zde existuje již spoustu let a mohlo by se zdát, že takto by to mohlo fungovat do nekonečna. Jenže zdejší stavitelé se s něčím takovým nehodlají za žádnou cenu smířit. V době COVIDu zde vznikl nový trail – Velbloud, který jasně naznačil, že tady na Rychlebech se žádné hranice trailů rozhodně nastavovat nebudou. Tady je totiž možné cokoliv. Aby toho ovšem nebylo málo, otevřel se další nový trail, který za nás bude útočit top trail v ČR pro rok 2022, trail s názvem Jestřáb. Opět se tady podařilo posunout hranice sjízdnosti dál, než jsem osobně očekával. Tento trail je prostě jeden velký bikerský orgasmus. Třešničkou na dortu pak je trail T-Rys, který byl za naší návštěvy hotov pouze z půlky a tak jsem wojeli pouze to, co šlo a i tak to byl opět zážitek.
Rychlebské stezky se prostě nikdy nezastavili a já upřímně doufám, že se ani nikdy nezastaví.  Snad tady budou i nadále posouvat naše možnosti a také možnosti našich strojoven.

2020

Naše letošní návštěva Rychlebských Stezek byla skvělá, výjimečná a úplně jiná než všechny předešlé. Letos poprvé jsme dorazili včetně našich nejmenších a letos poprvé si tihle jezdci vyzkoušeli zdejší skvělý a dlouhý SuperFlow. Na druhou stranu letos poprvé jsme se my dospělí (tedy alespoň většina) nepustili právě po této legendární trase. Chtěli jsme prostě vyzkoušet druhou tvář rychlebských stezek. Tu tvář, která vás pořádně prověří ve všech bajkerských dovedností. Roky tady jezdíme a málo kdy jsme se dokopali vyzkoušet jiný trail než SF. SuperFlow je prostě velké lákadlo a člověk se nechá lehce svést. Letos jsme však odolali a vyzkoušeli tu těžší stránku RS.
Mezitím, co si děti užívali na SuperFlow, my jsme proháněli naše stroje po trailech jako Tajemný, Sjezdy, Mramorový a také jsme se pustili do novinky Velbloud. Tyhle traily jsou odvrácená strana Rychlebských stezek. Je to naprostý opak nějakého Flow. Ovšem nutno říci, že opak je to velice příjemný. A pokud se na tyto traily vydáte a zdoláte je ten pocit je úžasný a neopakovatelný. Prostě všichni jsme si tady našli to svoje od nejmenších a nejméně zkušených, až po zkušené a vyježděné střelce. Rychlebské stezky prostě stále vládnou české trailové scéně. Ano ostatní jim šlapou na paty, ale Rychlebky jsou prostě jenom jedny.
Atmosféra dole na základně naprosto skvělá. Mládež dva dny brousila zdejší skill centrum a opouštěla ho jen s velkou nelibostí. Na nás ostatní tady čekalo studené pivo a dobré jídlo. Spousta usměvavých a přátelských lidí. Prostě Rychlebské stezky jak je známe. Návštěvu tohoto trailcentra nemůžeme než doporučit a popřát všem návštěvníkům a také zdejším spoustu zábavy kopci.

2018

Letošní mapovačku Rychlebských stezek jsme si užili jako dlouho žádnou akci předtím. Vyrazili jsme s Nikol a pár přáteli na víkend, který se měl proměnit v jedno z nejparádnějších pojezdů probíhající sezóny. Příjezd byl nahlášen na páteční večer. Nakonec jsme se do kempu dostali po deváté hodin, zdejší základna byla stále otevřená a jejich služeb jsme nakonec využívali někdy do dvou do rána. Dobré pivko a kvalitní rum byl základ pro skvělý večer a bajkovou atmosféru.

Druhý den ráno rozlepit bulvy, využít zdejší sociální zařízení, včetně sprchy, posnídat vyhlášenou rychlebskou smaženku, rozjezdit se na pumptracku a vydat se vstříc výjezdovému trailu, který prověří vaši připravenost. V sobotu jsme se rozhodli zajet si klasiku super flow. Každý metr trailu, byl ve skvělé kondici a myslím, že každý návštěvník si to tady užíval. Po několika hodinách strávených ve zdejších kopcích jsme se vrátili na základnu a opět začali využívat její pohostinnosti. Druhý večer, byl s ohledem na ten první již méně rozjařený.

Neděle čas odjezdu, ale tady, jako by si to nikdo ani nepřipouštěl. Chvíli jsme balancovali, zda nevyužít dopoledne pouze na skill centru, ale nakonec jsme překonali ostych a vydali jsme se znovu na vrcholky zdejší krajiny. Tentokrát jsme se rozhodli nejet super flow, ale pořádně to okořenit na tratích Tajemný, Mramorový a Sjezdy. I přes menší objížďku, kvůli těžbě dřeva bylo opět vše perfektně připravené a my jsme si mohli užít další skvělý bajkový den.

Je krásné vidět, jak dokáže tento areál fungovat a nejen to. Příjde mi, že každý rok se posouvá o kus dál. Snad není moc bajkerů, který tento areál, ještě nenavštívili. Pokud snad přece, vřele doporučuji. Ti, co zde již jezdili se určitě budou vracet i bez našeho doporučení.

2017

Ještě neuplynul rok a už plníme slib, který jsme Vám dali, že to tak nenecháme a vrátíme se do tohoto cyklistického ráje. Prodloužený víkend před námi, domlouváme mezinárodní výjezd za účasti slovenských borců a jde se na věc.

Páteční den trávíme na Lipovských Stezkách na rozježdění a už plánujeme sobotní RYS. Pozdní odpoledne návrat na základnu, kluci ještě dávají pár jízd na hřišti, přímo v kempu, a jde se do hospůdky, která je v místní základně, na čepované pivko HOLBA. Jídlo je tam na jedničku a pro Ty, co by se chtěli okoupat, jsou k dispozici sprchy za obnos třiceti peněz. K umytí Tvého biku je možnost použít wapku. V infokoutku můžete koupit reklamní předměty RYS jako samolepky, známky, pohledy atd. Když nemáte svůj bike, mají taktéž půjčovnu kol značek GT, které jsou do místního terénu skvělou volbou. S výběrem toho nej pro Tebe pomůžou ostřílení borci z půjčovny.Večery můžete trávit v místní hospůdce, a nebo jako my, před stanem v kempu na soukromé párty se vším, co k tomu patří. I přes brzké datum v kalendáři se dá vydržet do noci venku, samozřejmě s velkou dávkou alkoholu v krvi.

V sobotu se probouzíme do slunečného počasí. Nezbytná očista a po vyzvednutí GT z půjčovny jedeme únavný, ale zábavný Trail Dr. Wiessnera, kde je množství dřevěných lávek a obrovských balvanů ,přes které se musíme dostat, aby jsme si mohli užít nejtěžší část Wales, kde se prověří umění ve sjezdu i stoupání v náročném terénu. Přijíždíme na Superflow Trail, který je plný hliněných klopenek a vln, na kterých si můžeš klidně skočit. Záleží jen na Tvých dovednostech. Na oběd se stavujeme zpět na základně, načerpáváme energii a bereme to ještě jednou nahoru. Tentokrát z nedostatku času stoupáme jen k Tajemný a pouštíme to dolů. V lese probíhá těžba a musíte použít objížďky. My to minuli, a tak trošku bloudíme. Podle navigace dáváme Sjezdy, které jsou plné skoků střídavě po obou stranách a na základnu se vracíme až o půl šesté, totálně vyčerpaní, ale šťastní. Večerní pivko, výborná ,teplá polévka, sprcha a rychle do stanů.

RYS jsou super středisko, kde si najdou vyžití celé cyklo rodiny. Super kemp, hospůdka, info centrum, půjčovna skvělých kol, servis a v neposlední řadě hřiště pro zdokonalování každého bikera. Komunita super lidí, které jsme tam potkali byla úžasná, takže za mě pět hvězdiček.

2016

Rychlebské stezky jsme měli v merku už delší dobu. Chtěli jsme udělat velkou akci i s firmou bikero.cz, ale zdravotní problémy v rodině, zlomené končetiny, atd, nám nedovolily tuto velkou akci uskutečnit. Kvůli povinnostem se do rychlebek vydala jenom dvojice, né až tak ostřílených, mapérů-jednoruký bandita Sancho Panza a Gabriela. Z toho důvodu jsou fotky a videa ve slabší kvalitě, než na jakou jste od skalních členů zvyklí. My to ale nenecháme jenom tak a proto se do tohoto cyklistického ráje znovu podíváme a napravíme to.

Rychlebské stezky se za pár let od otevření staly cyklistickým rájem. Všichni, kteří je navštívili, nám určitě dají za pravdu. Základnou je starý barák-základna, kde se nachází infookénko, půjčovna s prodejnou, hospůdka a sociálka. Mimochodem, v útulné hospůdce stojí za to si dát něco na zub. Před základnou je velká terasa a opodál najdete wapku na umytí kol. Dále se zde nachází plocha určená ke stanování a karavany, která má i v plné sezoně rezervy a nemusíte se bát, že nebudete mít kde složit hlavu. Najdete zde i pár skoků a technických překážek na rozjetí před výšlapem po trailu dr. Wiessnera. Tento, jako jediný výšlapový trail, má 8,5km. Je hravý a plný krasných momentů, i když ze sebe zrovna potíte i to poslední. Pak vás čeká už jenom jízda pro nás zábavnější a naplňující naší dušičku. Tyto stezky jsou asi to nejlepší co v naší republice najdete. I Tom Procházka (nepsaný správce Whistleru) řekl, že trail jako je Superflow neviděl kromě Kanady nikde v Evropě. Tento trail je úžasně hravý a harmonický. Sám jezdec si vybere na jakou obtížnost má a podle toho jede. Od vrcholku až dolů má přes 10km a zdá se být nekonečný. Nikdy vás to houpáni neomrzí, protože je to hodně návykové. Kromě Superflow trailu jsou tam i další a ty vám přineseme až příště a v plné palbě. Podle nás i milion slov je méně než jedna návštěva Rychlebek a proto nebuďte líní a jeďte se tam podívat.

Stojí to fakt za to…

Video

• Rychlebské Stezky 2022 Tajemný - Mramorový - Hupcuk - SjezdyRychlebské Stezky 2022 Tajemný - Mramorový - Hupcuk - Sjezdy
  • Rychlebské Stezky 2022 T-Rys - Naučná stezka - Velryba - Obelix - Biskupský - Prokletý - JestřábRychlebské Stezky 2022 T-Rys - Naučná stezka - Velryba - Obelix - Biskupský - Prokletý - Jestřáb
  • Rychlebské stezky 2020Rychlebské stezky 2020
  • Rychlebské Stezky 2020 VelbloudRychlebské Stezky 2020 Velbloud
  • Rychlebské Stezky 2020 Tajemný k VelblouduRychlebské Stezky 2020 Tajemný k Velbloudu