ZROD MYŠLENKY

První myšlenka na vznik informačního webu České Bikeparky (ČB) se zrodila v našich hlavách v roce 2010 po návštěvě bikeparku Špičák. Řekli jsme si, že by bylo skvělé mít možnost se dopředu seznámit s bikeparkem, který se chystáme navštívit a zjistit o dané lokalitě maximum informací.

WEB A PRVNÍ MAPOVÁNÍ

Hned v následujícím roce jsme se s naším kamarádem (programátor amatér) pustili do tvorby trochu punkových stránek. Web v této podobě fungoval půl roku a umístěny na něj byly dva zkušební bikeparky. Díky této etapě našeho webu jsme odladili chyby, zjistili naše potřeby a požadavky na plně fungující web. Ke konci sezóny 2011 jsme začali přemýšlet nad novými stránkami, které budou postavené přesně pro nás a nám podobné nadšence. Kontaktovali jsme nového programátora a společně začali tvořit web v podobě, ve které funguje dodnes. Sezóna 2012 začala již na zcela novém webu, kde nechyběla předpověď počasí, galerie fotek a videí, soutěže o volné permanentky a „Klub českých bikeparků“, který přinášel slevy na permanentky. V této sezóně se nám podařilo zmapovat a umístit na náš web první desítku bikeparků i s kompletními informacemi.

ZLATÉ ČASY

Rok 2013 byl ve znamení fungujícího webu, sponzoringu a spousty volných permic do našich soutěží. Zmapovali jsme další necelou desítku bikeparků, nasmlouvali slevy na permanentky pro členy klubu (KČB) a již zmapované bikeparky jsme aktualizovali. Díky našim partnerům, kterými byly samotné bikeparky, ale i společnosti podporující „bajking“, jsme získali první finance na tvorbu našeho projektu. Tato sezóna byla pro celý tým ČB více než povedená, souhrnem to bylo přes šedesát jednodenních permanentek do soutěží na našem webu, soutěže o věcné ceny, přes třicet videí vlastní tvorby a v neposlední řadě tisíce zveřejněných i nezveřejněných fotografií.

 REKAPITULACE

Od června do prosince roku 2012 navštívilo náš web 5000 návštěvníků. V roce 2013 a 2014 to už bylo osm tisíc uživatelů a v roce 2015 jsme překonali hranici deseti tisíc návštěvníků. Za tři a půl roku to bylo víc jak třicet tisíc návštěv. Když jsme si začínali pohrávat s myšlenkou tohoto projektu, bylo toto číslo nepředstavitelné. Pro každého, kdo se na tomto projektu účastnil, byla práce na webu osobní i srdcovou záležitostí. Za pět let od první myšlenky se náš tým několikrát obměnil. Zažili jsme spousty nezapomenutelných okamžiků v dobrém i ve zlém, s kolem i bez něj, bez zranění i se zlomeným kotníkem. Sezóna 2015 byla ve znamení stagnace a rekapitulace. Přesáhli jsme naše vlastní očekávání a to nás přinutilo přemýšlet: „Jakým směrem se vydat, jaké nové cíle si stanovit?“

 VZKŘÍŠENÍ

Ke konci roku 2015 však chytáme druhou mízu. Zakladatel ČB se ocitá v novém pracovním kolektivu, kde se setkává s podobnými nadšenci, jako je on sám. Nachází nejen kamarády, ale hlavně kumpány, kteří sdílí prvotní myšlenku ČB.

Sezóna 2016 je tak nejúspěšnější v naší historii. Začaly nás sponzorovat firmy jako je POC nebo Mavic. Zmapovali jsme pět českých single tracků a další dva máme v plánu do konce roku navštívit. V našich soutěžích jsme rozdali na 40 volných pernamentek do nejlepších českých bike parků. Natočili jsme přes 50 videí z různých koutů republiky, psali jsme recenze na vybavení, které používáme. Spustili jsme nový, moderní web. Jeho návštěvnost v roce 2016 činí přes 13000 uživatelů a přes 60000 zobrazení stránek. Rok 2016 byl tedy průlomový na všech frontách. Co bude dál? Plánů je spousta a my věříme, že díky našemu projektu dostanete ty nejlepší informace o daných lokalitách.

 

Naše moto

„My pro Vás zmapujeme cokoliv, vy to jeďte vyzkoušet“

Jména všech, kteří doposud spolupracovali s teamem ČB

  • Jan Šedivý
  • Petr Dostál
  • Petr Janík
  • Nikol Hudečková
  • Kamil Rakyta
  • Lukáš Večerka
  • Martin Glatzner
  • Radek Hon
  • Petr Grus
  • Jaroslav Čermák
  • Martin Zajíc
  • Leoš Němec
  • Zuzana Sonková