4. DEN

První den, kdy nám počasí opravdu moc nepřálo. Ráno to vypadalo ještě obstojně, ale předpověď na odpoledne nebyla úplně příznivá. Proto se půlka výpravy, Sobot s Figisem, rozhodli dnešní den věnovat jiný  činnostem než jízdě na kole. Tak se Jendovi a Jakubovi naskytla příležitost nechat se vyvést autem do nadmořské výšky 1500 m n.m. a vyzkoušet tak jeden z trailů, který vedl z 95 % pouze z kopce. Upozornění na zákaz vjezdu jsme rozklíčovali nohama a rukama s místními starousedlíky. Vjezd do lesa zde funguje za poplatek. Stačí najít automat a můžete si koupit vjezd do zdejších lesů za 3 EUR. Za tuto cenu to určitě stálo. V případě, že tady budete chtít sbírat houby, musíte zaplatit dalších 6 EUR za každého houbaře.  Ale nyní zpátky ke kolům. Sobot jako řidič, nás bezpečně vyvezl na nejvyšší dosažitelné místo a my jsme si tak mohli zcela bez námahy užít nejdelší sjezd v kariéře. Trail snad nemůže zklamat nikoho. Během 18 -ti km se vystřídaly snad všechny druhy sklonu a terénu. Neopakovatelný zážitek. Předpověď počasí ovšem bohužel vyšla a druhou část sjezdu jsme jeli komplet v mokrém terénu.

222

5. DEN

Začali jsme pociťovat, že náš pobyt tady se krátí a tak jsme se snažili vymyslet na tento den něco extra. Na stránkách BTT ZONA ZERO jsme našli trasu, díky které jsme chtěli překonat všechny dosavadní zkušenosti. Málem se nám to i povedlo. V plánu bylo vystoupat z 1000 m n.m. do nadmořské výšky 2000 m n.m., kde leželo jezero u kterého jsme měli v plánu odpočinek, chtěli jsem nabrat energii a vyrazit na zasloužený sjezd. 12 km nepřetržitého stoupání, to nikdo z nás ještě ani nezkusil. 1000 výškových metrů, skoro se nám to povedlo, nebýt zpropadené sněhové přeháňky a všudypřítomných sněhových závějí. Naše maximum pro tento den byla výška 1730 m n.m.. Brodit se sněhem a užívat si zasněžené jezero nám nepřišlo jako ten nejlepší nápad pro tento den. Rozhodli jsme se otočit bajky a bez dosažení našeho cíle vyrazit na cestu zpět. Asi nikdo z nás nečekal, že si tady vyzkoušíme takový malý Chinese downhill. Opět další zkušenost. První 3 km, jsme se prokousávali sněhem, samozřejmě v sedle a na pedálech. Postupně se začalo oteplovat, sníh mizel a my jsme konečně viděli, po čem vlastně jedem. Brutálně rozsekaná trasa, plná volných kamenů, prověřila všechny jezdce. Opět a zase jedny z nejnádhernějších freeridových sjezdů, co jsme kdy jeli.

Dole jsme byli moc brzy, a tak po krátké domluvě bylo rozhodnuto, že Sobot, který už se na další sjezd moc necítil nás opět vyveze do výšky 1500 m n.m. stejně jako 4.den. Opět jsme zažili skvělý sjezd, tentokrát bez lijáku. Den jsme zakončili několika litry piva San Miguel, grilovačkou a jako každý den brzkým odchodem do postele. Zítra na nás čeká poslední trail a cesta domů.

Zmapovali jsme BTT Zona Zero

555

6.DEN

Úplně poslední den ve Španělsku. Příjezd do České Republiky byl plánovaný až na následující den v podvečer, takže nám zbýval skoro celý den, který jsme si ještě pořád mohli užít v sedle kola. Tentokrát zvolil trasu Jakub a měl víc, jak šťastnou ruku. Kratší 14 km trail nás nepřestával překvapovat svojí členitostí a krásnými výhledy do okolní krajiny. Několika kilometrový výšlap nás dostal na nejvyšší bod trailu, kde jsme nabrali sílu a potom jsme se už jen oddávali sjezdu, který nás dovedl až do naši cílové stanice Aínsa. Dominantou této trasy byli kamenité duny, které jsou opravdovou lahůdkou pro každého bikera. Jedna z pasáží byla speciálně upravená pro zdejší enduro závody. Vše samozřejmě najdete v našem videu. Okolo druhé odpoledne jsme byli v cíli. Stihli jsme ještě navštívit historické centrum města, nakoupit nějaký ten suvenýr a říct poslední sbohem městu Aínsa. Sbalení věcí do auta nám netrvalo dlouho, rozloučili jsme se s naší paní domu a vyrazili vstříc maratonu, který šťastně skončil zpět doma.