2019

Bikepark Ještěd. Jediný bikepark u nás, možná v Evropě a kdo ví možná i na světě, kam se dá dojet tramvají. Celý areál Ještěd prochází takovým refreshem. Podle mých informací má nového majitele, změnili se i webové stránky a ten kdo si pamatuje ty staré, ví proč se o tom zmiňuji. Už při příjezdu na parkoviště, které je bohužel zpoplatněno, je vidět změna. Kus lesa bylo vykáceno a vznikla zde nová budova, která slouží primárně jako základna pro bikery. Můžete zde získat potřebné informace ohledně areálu a pomohou vám s drobným sevisem.  Myslím, že něco takového tady chybělo a návštěvníci to jen uvítají.

I přes tyto změny zůstává Ještěd pořád tím starým Ještědem. Lanovka, která vás co půl hodiny vyveze na kopec kousíček od hotelu Ještěd. Doporučuji si najít tu chvilku a ten kousek si vyšlápnout a rozhlédnout se po okolí. Ke sjezdu si zde můžete vybrat ze tří tras, to zde zůstává stejné. Nejjednoduší trasa, která vede hlavně po lesnické cestě, kde na okrajích jsou postavené klopenky a občas nějaký ten skoček. Trať je pro začínající, nebo na rozježdění – moc zábavy tady nečekejte. Chtělo by to trošku přikopat a celou trať ošetřit. Opak této trasy je zdejší DH. Ta vede na opačné straně od lanovky a je to čistý mordor. Kořeny, kořeny, kořeny a taky nějaký ten šutr. Plus skoky, které když přeletíte skončíte na měsíci. Není to pro každého, ale mne tento typ tratí baví. V podstatě záleží na vás jakou stopu si vyberete a jak tuto trať sjedete.

Poslední a určitě nejzábavnější trasa se jmenuje La Špageta. Tady se nezměnilo vůbec nic. Před deseti lety jsem jezdil pevné kolo s vidlicí Duro lux, moje žena jezdila dirt paradu od Leader Fox a na Ještědu jsme jezdili tu samou trasu teď i jako před deseti lety. V tomto případě je to pro mně však naprosto v pořádku. Proč měnit něco co je super zábavné a má to koule. Abych zdejším stavitelům nekřivdil, nějaké drobné změny nastali, ovšem 90 procent je beze změn.

Ještěd je prostě dobrej. Zajezdí si tady většina jezdců. A kdyby vás to tady nedejbože přestalo bavit, okolní krajina vám nabízí nespočet dalších možností bajkového vyžití. Takže za nás vše v pořádku krom jedné věcičky. Kiosek pod lanovkou je podle mého názoru, lehce předražený s absolutně no friendly obsluhou a co si pamatuju vždycky to tak bylo. Pokud bych mohl něco radit panu Ještědovi –  změňte to! Je to velká kaňka na jinak fungujícím středisku.

2017

I tuto sezónu byl bikepark Ještěd otevřen jako jeden z prvních. Pro nás se tak začala rýsovat příležitost začít mapovací sezónu právě zde. A tak se i stalo, naše neostřílenější mapérská dvojka Jakub a Jenda naházeli kola do auta dobili všechnu elektroniku, kterou sebou běžně vláčí a vyrazili vstříc bikeparku Ještěd. Cesta z Hradce Králové trvá lehce přes hodinku po slušných cestách.

Auto jsme nechali na Centrálním parkovišti, ležícím asi 100 metrů od dolní stanice lanovky. Na parkovišti jsme zaplatili parkovné 100,– Kč, ale při nákupu jízdenky nám bylo hned 50,– Kč odečteno z její ceny.. Smontovat kola, naházet na sebe chrániče, vybavení do batohu a hurá na lano. Vstřícní vlekaři nás hezky usadili na čtyř-sedačkovou lanovku a my jsme se už jen kochali tratí pod námi. Počasí přálo a nám nezbývalo nic jiného než udělat revizi bikeparku pro tuto sezónu. Už na začátku můžu říct, že Ještěd je prostě klasika mezi českými středisky, kde není potřeba nic extra měnit a pokud se zde přece jen něco změní je to jen a jen k lepšímu. Na rozehřátí jsme dali modrou B2, kde se toho moc nezměnilo a klopenky položené přímo na okraji lesní cesty neurazí a jsou ideální na rozhýbání těla. Další dvě jízdy jsme dali přímo pod lanovkou, kde je jak je již zvykem nekonečné množství klopenek se skvělými překážkami v podobě velkých balvanů a dřevěných lávek. V druhé půlce vás prověří další dřevěné odpaly, dřevěné lávky a parádní monstrózí wallride umístění bokem v lese. Nakonec si můžete vybrat jeden ze tří finálních dropů. Tuto trať si můžete zpestřit odbočením doprava ve spodní části na takzvaný tobogán. Tobogán to je parádní, úzké koryto posázené kamením, kde můžete naplno prověřit vaši technickou zdatnost a zdvihy vašeho kola.

Poslední trasou, kterou jsme zmapovali je DH trať, která letos nově začíná již od vrchní stanice lanovky. Část vede v lesích, sem tam je přejezd přes sjezdovky. Trať je parádně rozbitá za mokra také pěkně kluzká. Prostě černá jak se patří. V půlce kopce, se trať napojí na stávající černou, kterou od nás znáte již z minulého roku. Na tento rok se zde také chystá vybudování úplně nového úseky ve spodní části trasy B2. Nechme se překvapit.

Za našeho mapování byl areál plný jezdců a skvělé atmosféry. O naše hladové a žíznivé krky se staral zdejší kiosek od kterého nemůžeme čekat žádný zázrak, ale pivko a párek tady v klidu dostanete. Nepředpokládám, že existuje někdo, kdo sleduje naše stránky a ještě nebyl v tomto areálu. Kdyby přeci mazejte si tam zajezdit, je to super!!!

2016

 

Modře značená trase je pojatá jako family trať. Po celé délce vede po široké lesní cestě, kromě krátké pasáže v úvodu trasy. Ti co si troufnou mohou využít klopenky postavené na svahu cesty a tu a tam nějakou mírnou skočku. Najdete tady pár větších poletů, ty se ovšem dají vklidu objet.

Červená trať je hravá a daleko více obtížnější než modrá. Je plná klopenek, skoků a dropů. Bikepark Ještěd byl pro nás již od prvního mapování synonymem slova klopenka. Nejen na této trati, ale v celém bikeparku jich můžete projet opravdu desítky. Trať je určena pro zkušenější jezdce, samozřejmostí je možnost objezdu těch největších peklíček.

Pro nás nová trať, kterou jsme letos přidali do naší mapky, je černě značená DH. Tady se už jedná o opravdu rozbitou trať, kde v podstatě celou dobu jízdy má vaše kolo kontakt buď s kořenem nebo kamenem. Trasu doporučujeme jezdcům, kteří jsou vyznavači mordoru. Není to nejobtížnější trať u nás, ale na proveření dovedností jezdce bohatě stačí.

Bikepark Ještěd nemůže zklamat v podstatě nikoho. Vše jak má být, lanovka jede, my mapujeme a vy jezdOpět jsem pro vás zmapovali bikepark Ještěd. Jediný bikepark v České republice, na který dojedete tramvají. Tento bikepark je příkladem dobře fungujícího areálu u nás. Stabilní tratě, který se každý rok opravují a vylepšují. Několik tratí různých obtížností, tak aby si každý jezdec našel to své.

Tento bikepark doporučujeme navštívit !!!

Ubytování

Ubytování přímo v areálu

Více informací

Ubytování v centru areálu v 6 třílůžkových a 5 čtyřlůžkových pokojích. Ze všech pokojů sjedete výtahem přímo na sjezdovku.

– wifi (internet), barevný TV
– v zimní sezóně možnost snídaně, polopenze nebo plné penze
– vlastní sociální zařízení
– plně vybavená společná kuchyňka na každém patře
– bezbarierový přístup
– parkování přímo u budovy
– příjezd 12,00 – 16,00 hodin
– odjezd do 10,00 hodin


Video

  • Bikepark Ještěd 2019Bikepark Ještěd 2019
  • Bikepark Ještěd 2019 B3Bikepark Ještěd 2019 B3
  • Bikepark Ještěd B1 2019Bikepark Ještěd B1 2019
  • Bikepark Ještěd B2 2019Bikepark Ještěd B2 2019
  • Ještěd 2017Ještěd 2017
  • Ještěd B3 2017Ještěd B3 2017
  • Ještěd B1 2017Ještěd B1 2017
  • Ještěd B1b 2017Ještěd B1b 2017
  • Ještěd B2 2017Ještěd B2 2017
  • Video červená trasaVideo červená trasa
  • Video černá trasaVideo černá trasa
  • Video modrá trasaVideo modrá trasa

Vaše komentáře

  1. Jarek napsal:

    Fotky i videa vypadají fajn, těším se až vyzkouším 😉

  2. Milos napsal:

    Super dráhy, Špagetu moc nemusím, ale okolní lesní jsou super. Pohoda ježdění í pro enduro

  3. František Růžička napsal:

    Super bikepark

Přidat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Otevírací doba

Zahájení provozu:    19. 4. 2019

DUBEN:

sobota, neděle, svátky

(mimořádný provoz pro předem ohlášené skupiny)

KVĚTEN, ČERVEN:

středa, čtvrtek, pátek, sobota, neděle

(mimořádný provoz pro předem ohlášené skupiny)

ČERVENEC, SRPEN:

každodenní provoz

(mimořádný provoz pro předem ohlášené skupiny)

ZÁŘÍ:

soboty, neděle,

(mimořádný provoz pro předem ohlášené skupiny)

Ukončení provozu:   28. 10. 2019

Ceník