S Ludvou pod Smrkem, první mapink Singltreku…

Singltrek pod Smrkem najdete v Jizerských horách. Dvě nástupní místa se nacházejí na okrajích města Nové Město pod Smrkem. Třetí nástupní bod najdete v Lázních Libverda Bikecentrum Libverda. Pro naše mapování jsme náhodně zvolili nástupní místo U kyselky v Novém Městě. Slibujeme, že při dalších návštěvěvách zdejších singltreku využijeme pohostinství jiného nástupního místa, abychom zjískali všechny informace o tomto pro bikera opravdu vyjmečném místě.3 7  6

Na mapování jsme vyrazili ve dvojici Jenda&Ludva. Jenda je starý mapér našeho webu, Ludva je jeho vzdálený příbuzný dlouhodobě žijící v Bukurešti. Na mapování jsme měli vyhrazené páteční pozdní odpoledne a celou sobotu. Z Pardubického nádraží jsme vyrazli automobilem lehce po jedné hodině. Navigace nás vedla přes Hradec-Jičín-Turnov-Liberec až na Nové Město pod Smrkem a za příjemné dvě hodinky jízdy jsme tahali kola z kufru. Náhoda, osud, nebo možná chyba v navigaci Ludvy a naši vyjížďku jsme začali v singltrek centrum U kyselky. Místní pohostinost a porozumění ve všech směrech nás provázeli oba dva dny.

Hned po testu místního piva jsme skočili do sedel a vyrazili ochutnat první kilometr místního treilu. Vyrazili jsme lesem přes Novoměstskou stranu, která se na svém konci napojuje na Asfaltový traverz. Už název této části trejlu naznačuje, že nejde o lesní pěšinku! Prudší stoupání nás oba dva pěkně rozehřálo na další část trejlu Okolo Měděnce. Sedm kilometrů černě značených tras je opravdu dostačující odměna za Asfaltový traverz. Na tratích bylo jen minimum kaluží a bahnitých míst na to jaké deštivé počasí bylo týden před naší jízdou. Z černé jsmé sjeli na fialově značenou zkratku Bystrou vodu a zpět Novoměstskou stranou k centru U Kyselky. Za dnešní den jsme si do deníčku zapsali: počasí akorát, 15 kilometrů, spoustu krásných chvil v sedle a hlavně perfektně připravené trasy. I když se blížila sedmá hodina, místní servis ochotně vytáhl vapku a za jeden zlaťák nám kola vyčistil. Po dalším testu piva jsme se vydali směr ubytování s debatou o plánu na další den.8  2  5

V sobotu, po důkladném prostudování mapky, jsme se rozhodli projet trasy dál od nástupního místa. Jinak řečeno vydali jsem se na trejl a po několika kilometrech jízdy jsme zjistili že jsme v Polsku. Přes Novoměstskou stranu-Rapický okruh-Nad Czerniawou a dál po červéné jsme ten den najeli necelých 30 kilometrů. Což vzhledem k průběhu pátečního večera, kdy jsme se ve tři ráno vraceli z Rokytnické písničky U Šneka a v devet už jsme opět prováděli test piva U Kyselky, není špatný výkon. Tratě byli opět skvěle vyladěny. Každé šlápnutí do kopečku bylo pozásluze odměněno sjezdíkem. Nebýt mokrých dřevěných přejezdů přes potůčky obešla by se vyjížťka bez jakéhokoliv pádu. Ludvu jedna z nich překvapila a donutila ho vysednout ze sedla. Nemožnost průjezdu přes lávku sestřelila ze sedla taky i Jendu. S ne jednou vtipnou příhodou jsme se opět vraceli směrem Kyselka. Odevzdali jsme další zlaťák za perfektní mytí kola, naložili kola do auta a vydali se směr domů sumírovat a hodnotit.

Pokud jste vyznavači Trailu a baví vás hrát si s kolem na úzkých lesních cestičkách, nemáte na co čekat. Naložte kolo, objednejte počasí a vyrazte směr Jizerské hory. Ať už navštívíte skvěle fungující centrum U Kyselky nebo Singltrek centrum, který pro vás příště určitě navštívíme, neprohloupíte. Místní lokality nabízejí opravdu vše, co biker hledá a možná i něco navíc.